Betingelser

Betingelser



Forneden kan du læse vores generelle handels betingelser mm.

 
Levering.
Vi sørger for levering af varer med enten ekstern fragtmænd eller egen chauffør. ScooterMester.dk påtager sig ikke noget ansvar hvis fragtmændene bliver forsinket i deres regi. Husk at levering kun er til kantstenen, da det primært kun er én chauffør der levere. Levering forudsætter din fysiske tilstedeværelse ved levering. Husk derfor at påføre mobil nummer på ordren. Er køber ikke på adressen på den aftalte leveringsdag, og varen af denne årsag ikke kan modtages, vil køber ved genlevering / eftersending blive debiteret de påløbne omkostninger for fragt.


Vi leverer dine varer fragtfrit ved køb af over 20.000 Danske kroner.

Leveringstid.
Varer, der er bestilt inden kl 12.00 og som er på lager, afsendes normalt samme dag. Levering er 1-2 dage herefter. Vi skal dog gøre opmærksom på, at der i perioder med spidsbelastning kan opstå forsinkelser.
Du vil efter bestilling via mail modtage et forventet leveringstidspunkt for den bestilte vare. Skulle varen være midlertidigt udsolgt, vil du blive informeret via e-mail med oplysning om leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke grundet forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen.

Priser.
Priserne på Scootermester.dk er opgivet i danske kroner inklusiv moms.
Når din bestilling er gennemført, modtager du en e-mail med ordrebekræftelse og en besked om, hvornår dit produkt kan leveres.



FORTRYDELSESRET

Hvis du har købt en vare via Internetbutikken hos os, har du som hovedregel ret til at fortryde købet. Du skal blot informere os vedrørende fortrydelsen inden du returnere varen til os, dog senest 14 dage efter, du har modtaget den.  
Du kan fortryde købet ved at sende varen retur med posten eller fragtfirma, ved at nægte modtagelse eller ved at indlevere varen (kun efter forudgående aftale) til vores firmaadresse.

Hvis du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv afholde udgifter til fragten, når du returnerer varen. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske efter følgende retningslinier:

Varen skal returneres i væsentligt samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du behandler varen på en måde, hvor det er helt åbenlyst, at varens salgsværdi er forringet væsentligt. Der er ikke fortrydelsesret på kommisionsmaskiner.
Godkendte, returnerede varer krediteres til hele købsprisen, dog er returvarer, som er taget i brug, i enkelte tilfælde anses som værdiforringede, såfremt ibrugtagningen åbenlyst har forringet salgsværdien. Vi kan i enkelte tilfælde også tage varen retur mod afslag i prisen, varen er solgt til.
Vi bestræber os på at refundere købsprisen til din konto (dette skal oplyses efter aftale), indenfor 8-10 dage. I særlige tilfælde kan dette tage op til 30 dage.
 
  • hvis en forbruger anvender sin fortrydelsesret, Betaler vi det fulde beløb retur, som kunden har betalt, inklusiv forsendelsesomkostninger m.m. Det eneste krav vi har, er at  forbrugeren selv betaler egne forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen
  • beløbet må tidligst trækkes på kortholders konto, når varen afsendes


Vi bestræber os på at refundere købsprisen til din konto indenfor 6-8 hverdage. I ekstreme tilfælde forbeholder vi os dog, at tilbagebetalingen kan tage op til 30 dage. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''. Hvis du indenfor de 14 dage ønsker at returnere din bestilling så brug vores kontakt mail og skriv øverst "Returnerings formular". Dette er ikke noget krav men det vil forenkle refusionen af dine penge. 

Original emballage.
Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Et returneret produkt vil ofte blive videresolgt med en reduktion af prisen, hvorfor den originale emballage har en væsentlig værdi.

Scootermester anbefaler derfor, at emballagen gemmes og ikke beskadiges – herunder at det undgås at på at klæbe tape, adresselabels, eller at der skrives direkte på emballagen. Manglende eller beskadiget original emballage kan betyde, at du ikke vil kunne fortryde dit køb.

Hvis du har mulighed for det, vil vi desuden anbefale, at du gemmer papkasserne til dit nye udstyr. Hvis du senere får brug for at flytte din vare, er du sikker på de ikke bliver ridsede eller tager skade på anden måde. Naturligvis bør du også gemme garantibeviset (købs-notaen) - men ikke sammen med varen (i tilfælde af tyveri).

6. REKLAMATIONSRET

Scootermester yder i henhold til købeloven 2 års reklamationsret på alle nye reservedele og scootere, 6 måneder på brugte. På  nye dele kan De første 6 måneder sidestilles med garanti, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte, opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Scootermester indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres til reparation. I visse tilfælde efter aftale til ombytning eller evt. kreditering. Skulle det uheldige ske, at varen bliver defekt, sendes/afhentes den til/af leverandørens autoriserede værksted, der foretager reparationen uden beregning, hvis det er en berettiget reklamation i reklamationsperioden.

Vær opmærksom på:
Hvis skaden ikke er dækket af reklamationsretten, eller hvis produktets reklamationsperiode er udløbet, fremsendes et tilbud på reparationen. Hvis du ikke accepterer tilbuddet og dermed ikke ønsker reparationen udført, vil du som køber blive faktureret et beløb på kr. 780,- plus forsendelse. Du oplyses om ovenstående betingelser via mail og skal acceptere dette, før produktet sendes til reparation.

Beløbet dækker vores omkostning til service værkstedet, fragt og håndtering. Hvis du accepterer tilbudet og ønsker reparationen udført, faktureres denne i henhold til det fremsendte tilbud.

Bliver et produkt indleveret som garantireparation, hvor der ikke kan konstateres fejl, vil du blive opkrævet et testgebyr på kr. 799 kr. + forsendelse. Du oplyses om dette via mail, og skal acceptere dette, før varen sendes til et service værksted.



Reklamation og varereturnering.
Ved fejl, mangler eller udeblevne leverancer kontaktes vi her:

Scootermester Aps
info@scootermester.dk

I forbindelse med en reklamation skal vi bede dig 

Udfyld venligst de respektive data samt fejlbeskrivelse, efterfølgende vedlægges et stk. udskrift produktet og kopi af din købsfaktura. Det gør det lettere for både vores og servicecentrets sagsbehandling og dermed hurtigere for dig, uanset om det sendes til ovenstående adresse eller til den enkelte leverandør. Når vi modtager reklamations formularen så tager vi telefonisk kontakt til dig.
Du skal være opmærksom på, at vi ikke før du har indleveret produktet kan give dig en ca. tid på hvor lang tid der vil gå med reparationen. Dette afhænger meget af bl.a. hvor travlt har værkstedet, har de den eventuelle reservedel på lager osv. Vi bestræber os meget på at få ekspederet din reklamation så hurtigt som muligt, men forvent en gennemsnitlig samlet reparations tid på 5-10 arbejdsdage. 
Hvis du returnerer varer, foregår det også til ovenstående adresse – bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. postopkrævning.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger produktet - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance m.v.

Godt råd! Sørg altid for at sende varer retur som pakkepost, så du får et Track & Trace nr., da pakken ellers ikke kan spores ved bortkomst, og Post Danmarks erstatningspligt bortfalder. Afsenderen bærer det fulde ansvar for pakken.

Refusion.
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Scootermester har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.



7. ANSVAR OG SPROG VEDR. WEBSIDE OG SERVICE

Scootermester kan ikke garantere, at websiden til enhver tid er fejlfri og i drift. Kontrakter med Scootermester kan kun foretages/ indgås på dansk.

8. OPHAVSRET PÅ BILLEDER OG TEKST

Det burde ikke være nødvendigt at nævne dette, men enhver form for kopiering af billeder og tekst vil blive retsforfulgt.

9. HVORDAN HANDLER MAN PÅ HJEMMESIDEN?

Find varer ved at navigere i produktoversigten, som du finder i venstre kolonne. Du kan også søge efter varer via søgefeltet, som du finder til venstre øverst: ”Søg”

Når du finder den ønskede vare, kan du ændre det antal, du ønsker at tilføje til din indkøbskurv, ved at ændre tallet i ruden. Når du er tilfreds med dine valg, tilføjes varen i den ønskede kvantitet til indkøbskurven ved at trykke på ”Køb”. Meddelelsen ”Varen er nu tilføjet til kurven” vises.

Når du har fundet de varer, du ønsker at købe, trykker du på knappen "Vis kurv" nederst i venstre side. Her kan du revidere dit valg, eller slette alt.
Hvis alt er, som du det skal være, skal du klikke på "Bestil" for at komme videre.

Har du handlet hos os før, indtaster du det telefonnummer, du tidligere har anvendt, og derefter ”Hent”. Tjek og ret eventuelt oplysningerne og tryk på ”Videre”.

Der kan betales med Dankort/Visa, Endvidere kan der købes via EAN nummer (Det Offentlige) eller pr. efterkrav. Endvidere skal du vælge forsendelsesmåde: Pakke, efterkrav, forsigtig, lørdagsekspres etc. De enkelte tillægspriser vises i parentes.Varer der bestilles hvor man betaler kontant ved levering, betragtes som køb i butik. Dette er særligt ved brugte maskiner, især kommisionsmaskiner, som ikke kan tages retur. da Scootermester kun er bindeleddet imellem køber og sælger. Scootermester vil gøre opmærksom på dette til køberen ved ethvert køb

Næste vindue viser din endelige ordre, som du skal gennemgå, læse og acceptere forretningsbetingelserne ”?” og derefter godkende ved at trykke på ”Godkend ordre”.

Du kommer nu til betalingsafsnittet, hvor kortnummer, kontrolciffer og udløbstidspunkt skal indtastes.

Du kan til enhver tid trykke pilen ”Tilbage”, hvis du vil foretage ændringer i det tidligere billede.

Vi afsender straks en bekræftelse på dit køb via e-mail. Faktura sendes sammen med produktet. Beløbet trækkes først på din konto, når varen afsendes til levering.

11. DIVERSE SPØRGSMÅL

Hvad sker der med de varer jeg har i min indkøbskurv, hvis jeg forlader hjemmesiden uden at bestille?
De varer du måtte have tilføjet din indkøbskurv, vil være slettet.

Kan man afhente produkter hos jer?
Ja, det kan godt lade sig gøre at afhente produkter i vores åbningstid, men det forudsætter, at du inden afhentning har lavet en bestilling via shoppen. Nævn i ”notat” feltet at du selv afhenter eller kontakt os inden da for at sikre, at produkterne er på lager.

12. FORBEHOLD

DER TAGES ALTID FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, UDSOLGTE VARER OG VARER I RESTORDRE.

BETINGELSERNE ER SIDST OPDATERET DEN 15.August 2014